08 April 2012

Tentang Perasaan




Malam ini terasa semakin kelam
Cahaya yang ada di sekeliling kelihatan suram
Pandangan mataku pun semakin buram
Lalu diriku merenung jauh dalam keadaan muram
Sungguh pelbagai perasaan yang mencengkam
Tetapi mengapa bila perasaan ini cuba untuk ku selam
Tidak satu pun yang aku faham
Namun khayalanku juga tidak ingin tenggelam
Angan bertandang pun tak pernah padam
Hingga malam ku kacau, mata pun tak bisa terpejam
Mungkin kerana ada kerinduan teramat dalam
Yang pasti rindu dihatiku kini bersemayam
Inginku melepas rindu yang terpendam
Aku takut sinar cinta semakin dekat akan kusam
Maafkan aku bila membuat engkau salah faham

Aku juga sebagai seseorang
Ingin disayangi bukan sekadar di pandang
Masih memerlukan kasih sayang
Keinginan dari dahulu kala hingga sekarang
Bila itu ku dapatkan pasti terasa senang 
Dan tiap-tiap hari selalu di jemput riang
Saat sudah dapat ku genggam dan pegang
Pasti aku goreskan satu garisan "dilarang"
Yang tidak rela lagi pergi menghilang
Kelak apa juga ada yang menghalang 
Mungkin ku cuba untuk tendang
Tetapi ku tahu hadirnya ada penghalang
Mencintaimu seumpama mencari bayang bayang
Mungkin akhirnya juga aku sia-sia terbuang


Malam ini juga terasa tak ingin sendiri
Berbicara sendiri agar terhapus sepi
Ingin kau hadir lagi menemani
Walaupun hanya sekadar di alam mimpi
Hanya untuk penawar lara hati
Andainya engkau mengerti
Semalaman waktu ku menyepi
Purnama hilang laluku pun bermimpi
Di kamar indah ku berharap pengubat hati
Sunyi hati dinodai dalam menanti
Telah lelah hati ini asyik terus merindui
Seakan tidak akan terbendung lagi
Entah sampai bila aku harus begini
Sukar bagiku untuk menjemput mimpi
Binggung entah ke mana lenaku pergi

Bertanya pada diri sendiri 
Perlukah ku berjalan mencari kerelaan hati
Untuk melupuskanmu dari perasaan ini ?
Bertanya pada diri sendiri lagi 
Andai langkah ku akan terhenti
Adakah engkau tetap berlalu pergi
Dan tidak pernah peduli ?
Berharap suatu hati nanti engkau memahami
Cubalah untuk berpaling padaku di sini
Berdua bersama meraih mimpi menjadi pasti
Semoga penantianku akan jadi bererti
Menjadi milik nyata bersama ku di sisi
Selagi mampu bertahan untuk menanti
Akan ku cuba untuk menanti


Sesungguhnya tentang perasaan
Memang sakit untuk disembunyikan atau di simpan 
Semakin lama semakin banyak godaan
Berikan aku sebuah pelajaran
Berikanlah aku sebuah kesempatan
Berikan aku sebuah kepercayaan
Agar bisa aku membuktikan
Betapa dirimu sangat aku perlukan
Inginku hulurkan secebis pengorbanan
Tentang percintaan yang sangat aku harapkan
Sangat-sangat memerlukan kesabaran
Dirimu yang satu yang aku dambakan


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

Comments
5 Comments

5 Pengomen Terbaik:

shadhira said... BALAS

mendalamnya maksud.. moga bahagia milikmu~ :)

Irah said... BALAS

turut terasa dengan entry ni..hurmm..
kita sama..

Amiirah-Cassan said... BALAS

sangat lah mendalam maksud penulisan yang diselit perasaan macam ni , huhuhu well written :D

acan ketot said... BALAS

fuiyooo... mendalam ni...
suke3...

wany zuliaka said... BALAS

best lah baca enrty nieee... suke3..

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda DI Sini







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;