17 May 2012

Angin Duka





Angin duka menjengukku lagi...
memeluk aku dalam kebuntuan malam,
untuk malam ini
aku tak bisa mengerti...
aku tak bisa untuk menerusi...
aku tak bisa untuk bermimpi...
aku tak tahu...
bingung, kusut, buntu
terlalu banyak rempah persoalan
hati berbisik "bukan yang ini, tapi yang itu"
fikiran membantah pula " yang ini lah, bukan yang itu"
apa semua ini...
kenapa sangat menyeksakan...
kenapa sangat mengguriskan...
kenapa sangat menggusarkan...
kenapa...oh aduhai hati... 

Puas memujuk hati menyatakan 
ia hanya sekadar singgah untuk ini malam
namun hati tetap berkeras melafazkan
bagaimana dengan esok malam...
bagaimana dengan malam seterusnya...
bagaimana dengan malam masa depan...
bagaimanakah...
aku tak mahu menangis...
aku tak mahu berduka...
aku tak mahu menderita...
aku tak mahu semua ini terjadi
aku takut keliru dan tersesat 
dalam tangisanku sendiri 

cepatlah engkau berlalu angin duka
sungguh aku merayu padamu
bawalah bersama segala kedukaanku
tepiskan kebingungan ini...
longgarkan kekusutan ini...
biarkan aku bernafas tenang
kembali tersenyum riang
jangan pernah mengejarku lagi...
jangan pernah menjemputku lagi...
jangan pernah melamarku lagi...
jangan pernah memelukku lagi...
ya Allah berikan aku petunjukmu 
berikanlah aku kekuatan untuk 
menghadapi semua ini...Amin....
...Amin Ya Rabbal Alamin...


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

Comments
0 Comments

0 Pengomen Terbaik:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda DI Sini







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;