17 October 2012

Bisikan Sunyi



Siang menghilang malam menjelma bersama kehadiran bintang dan sinaran bulan menemani diriku kala keseorangan tanpa seorang pun yang menemani hanya ku rasa bisikan angin dingin seakan ingin menyampaikan bisikan seseorang yang dekat di mata, dekat di hati.

Mengharapkan ini menampar hatiku hingga ku rasa termenung merenung ke dunia fantasi yang ku cipta sendiri mengajakku untuk berilusi bersama sentuhan kasih sayang penuh keikhlasan darimu yang telah lama ku harapkan hingga ke saat ini.

Setiap kali tiupan angin berubah arah tak ku tahu mengapa, begitulah hati kita mudah tertawa dengan pesona hingga musnah segalanya yang di bina dengan mainan kata. Aku sedar cinta itu bukan milikku dan kasih sayang yang kau berikan pasti terbagi serta rindu kau lukiskan samar kurasakan.

Memang aku mengharapkan cintamu itu menjadi milikku tapi aku takkan pernah memaksamu untuk memberikan kepadaku cukup sekadar belaian kasih sayangmu yang ikhlas mampu membuatku bahagia. Aku takkan berhenti menemani dan menyayangi walaupun matahari tidak terbit lagi.

Inilah aku adanya ingin membuatmu bahagia maafkan bila aku tak sempurna. sesempurna cintaku padamu. Aku bahagiakan mu dengan kesusahan yang aku miliki bukan dengan kesenangan yang ada dan apa pada ku genggam agar jelas pergorbanan ku kepadamu dan harap menjadi bukti tanda keikhlasan sayangku padamu.

Aku tak pernah jemu memandang wajahmu, akan dengar segala luahan kata dari mulutmu tanpa rasa bosan dan senyuman yang kau lemparkan usik di hati ini bagaikan kurasa siang kembali tiba dan malam kesunyian ini tak akan pernah ku temu. 

Raasa hatiku ingin selalu dekatimu dan selalu di sampingmu, rasakan apa yang ku rasa iaitu merasai nikmat cinta. Belailah resah di hatiku agar menjadi tenang, hapuskanlah gelisah di jiwaku serta lontarkanlah rasa kepedihan yang tertanam dan bibitkanlah kuntum bunga kasih sayang agar indah ku rasakan.



Kutulis Bisikan Yang Terendap Dalam Sunyi...
Ketika Malam Kian Dalam...
Menenggelamkan Seluruh Nurani...
Dan tertipu Oleh mimpi...

Aku Terjaga Oleh Bisikan...
Yang InginTerangkai Dalam Cerita...
Untuk Kau Baca...
Wahai Yang Ku Cinta.



JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

Comments
0 Comments

0 Pengomen Terbaik:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda DI Sini







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;