19 December 2011 0 Pengomen Terbaik

Kursus Kahwin

ASSALAMMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA...
Aku ingin mencoretkan sesuatu....
Pada suatu hari, aq  membeli susu lembu untuk ku beri minum kpd lembu2 ku..haha...grau je...di sini aq nak melepaskan jemari ku menari,,,so nak mnaip apa aktiviti baru2 nie...ok...aq ngan member2, yana, maizura, dan ridhwan menghadiri 1 kursus...haha...nak tahu kursus apa...??? ok..!! kami menyerttai atau mgikuti kursus pra perkahwinan  pada :
TARIKH
 17/12/2011 dan 18/12/2011 
TEMPAT :
46-1 JALAN ALAM DAMAI 1,
DAMAI 23, ALAM DAMAI,
CHERAS
56000 WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR
ANJURAN
DARUSSALAM MANAGEMENT



mklumla umur dah semkin tua so kenala fikir hal rumah tangga nie...grau je
aq pun pelik napa la aq bole terikiut ngan mereka ke kursus kahwin tue...haha....nak kata serius, x juga...mgkn kerna dorang pergi so ikut jak la...tp nak pergi kursus jak, belum lg sedia nak kahwin...
masih muda blum puas enjoy..!!
kalo nak kahwin sekarang, bole juga coz xda masalah...mcm bnyk duit
cuma masalahnya belum ada calon...haha....still dlm proses pencarian...siapala gadis BERTUAH tue ya, yg akn kahwin ngan aq...huhu...ini adalah secebis gmbr yg kitorang snap2 masa kursus tue...hehe




Yana dan Maizura --> Gadis Comel

Ridhwan --> Hansem Boy


siapalah nie...?? kesian sangat...haha


kitorang kursus selama 2 hari tau....penat juga la...hari sabtu dan ahad...hari sabtu tue start pukul 9.00am hingga 7.00pm dan hari ahad 2.00pm hingga 7.00pm so ada 15 jam la...hehe...betul ka aq kira nie...?
memang mbosankan la masa dlm ceramah tue...tapi kan saat-saat mbosankan tue timbul jgk perasaan takut,gembira,gelisah & mcm2 la....bukan apa takut kalo2 ustad tue tnya soalan2 yg ssh nak di jwb...HUH...!!
malu tau kalo x bole jawab nnt orng gelak ka, apa ka...
OK...nak ceta nie...masa dlm kelas tue ada sorang mamat nie, dari segi penampilan memang kelihatan ROCK la katakn....so ustad tue tnya dia 1 soalan tau...hehe....
soalan ustad tue berbunyi sebegini..wah..!!! ""apakah tugas Malaikat Jibril""..?? so mamat rock nie tersengih-sengih manis sambil buat sikap COOL...yg kami nie still tggu jawapannya la...slama 20 saat mcm tue dia mjawab dgn selamba "" ok ustad nanti saya beritahu jawapan esok"" hahahaha....1 kelas gelak smpai sakit perut nak pecah...bukan apa, sebab esok da xda kelas lagi da...mmg dia rock la...huhu....
so ustad tue pun tpkaksa la terima hakikat..xkan dia nak tumbuk plak...hehe...
selesai saja kursus selama 2 hari tue...HUH...memang penat giler sangat2...mcm tgh kerja berat jak...
dan pengacara mjlis tue pun berucap utk buat kali terakhir  utk myatakan masa utk pengambilan
SIJIL PRA PERKHAWINAN....bla...bla....so abis la dan tamat la kursus tersebut....


Dan ini la dia SIJIL PRA PERKHAWINAN TERSEBUT...
Aku merasa bangga ada Sijil...hehe..
Sekarang hanya perlu mencari calon untuk dijadikan isteri...haha....







JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

18 November 2011 0 Pengomen Terbaik

Cinta Mesteri

WALAUPUN ASYIK TIDAK SEHALUAN
NAMUN DI HATI MASIH MEMERLUKAN
KADANG BAHAGIA KADANG DERITA
TAK SANGGUP RASANYA BEGINI
WALAUPUN ASYIK SELALU BERSAMA
NAMUN KITA TETAP SENGKETA
KADANG TERSENYUM KADANG MENANGIS
HATI PUN TURUT TERGURIS
KU CUBA UNTUK MELUPAKANMU
TAPI DI HATI MASIH MERINDU
SUKARNYA UNTUK KU BERPISAH
DENGANMU
WAJAHMU SENTIASA MENGGANGU
KU TAHU JUGA KAU MERINDU
KERNA DI HATIMU ADA AKU
SUKARNYA UNTUKKU CARI PENGANTIMU
SENYUMANMU SENTIASA BERSAMAKU
SUNGGUHKU TAK PASTI
CINTA INI PENUH MESTERI
ADAKAH CINTA TELAH 
DITAKDIRKAN BEGINI


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

0 Pengomen Terbaik

Bukan Sengaja Berpisah

WALAUPUN KINI KITA TERPISAH
HANYAKU PINTA ENGKAU SETIA
BUKAN SENGAJA KERNA TERPAKSA


AKANKU HADIR MENEMANI SEPI
MESKIPUN SUKAR UNTUK DI PENUHI
AKU BERJANJI WALAU HANYA DALAM
MIMPI...


BERIKANLAH KU KEKUATAN UNTUK
MENEMPUH SEGALA DUGAAN


DIA KEKASIH YANG KU SAYANG
TAK SANGGUP RASA BERJAUHAN


KU SANGAT MERINDUIMU KU
HARAPKAU PUN BEGITU


SINARAN PAGI MEMBERI SERIBU ERTI
UNTUK KU TERUS MENCINTAI DAN
MENANTI


SINARAN SENJA MEMBERI SERIBU MAKNA
UNTUK KU TERUS TABAH DAN SETIA


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

16 November 2011 0 Pengomen Terbaik

Pengertian Cinta

PERTAMA KALI KITA BERSUA
HATI TERBUAI DI DALAM LENA
HINGGAKU SUKAR NAK BERSUARA
SENYUMANMU MEMPERSONA
SEJAK ITU KU JATUH CINTA
HATI TERBUAI TERASA INDAH
HINGGA KU SENYUM TAK DI SEDARI
SEAKAN BERMIMPI DI SIANG HARI
SIANG DAN MALAM KU SERING
MERINDUIMU TERASA INGIN SELALU
BERADA DI SAMPINGMU
BILA KU TERDENGAR BISIKAN SUARAMU
HATI INI TIDAK MENENTU LALUKU TERPAKU
WAJAHMU KERAP TERBAYANG DI DALAM SEPI
BILA MENJELANG…
DIRIMU TETAP KU KENANG UNTUK SELAMA
LAMANYA…..
DI DALAM SEDAR KU TERSEBUT NAMAMU
DI SAAT RESAH KU LAUNGKAN NAMAMU
MENCARI DI SETIAP ARAH
PENGERTIAN CINTA
OH....PERITNYA
OH...SAKITNYA
NAK KU LUAHKANNYA KEPADAMU
TAPI MENGAPA TERASA MALU
KERNA KU TAU KAU DAH DIMLIKI
MOGA KAU MENGERTI ISI HATI INI...
JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

15 November 2011 0 Pengomen Terbaik

Masih Terasa

SEKIAN LAMA KITA BERCINTA
HARUNGI SEMUA SUKA DAN DUKA
WALAUPUN KINI KAU JAUH DI MATA
MASIH TERASA HANGATNYA CINTA
MESKIPUN KINI TELAH BERPISAH
SISA RINDU MENUSUK DI JIWA
MASIH TERBAYANG WAJAHMU SAYING
BELENGGUIKU SIANG DAN MALAM..
ENTAH MENGAPA KU TERTANYA-TANYA
DIRIMU DI MANA
MESKIPUN KINI KU TELAH MEMBINA SEBUAH
CINTA CUBA UNTUK MELUPAKAN MU
YANG PERNAH KU SANJUNGI DAN KU DAMBA
MUNGKIN KINI KAU TELAH BAHAGIA
BERSAMA SI DIA YANG PERNAH KAU
CERITAKAN KEPADAKU WAKTU DULU
ENTAH MENGAPA KU TERCARI-CARI
DIRIMU KEKASIH
MESKIPUN KINI KU TELAH BERSAMANYA
WAJAHMU MASIH MENGIRINGI LANGKAHKU
TERASA SIKSA MERANA DAN PILU..
MUNGKIN KINI KAU TELAH BAHAGIA
BERSAMA SI DIA YANG PERNAH KAU
CERITAKAN KEPADAKU WAKTU DULU
SEKIAN LAMA KITA BERCINTA
HARUNGI SEMUA SUKA DAN DUKA
WALAUPUN KINI KAU JAUH DI MATA
MASIH TERASA… HANGATNYA CINTA


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

13 November 2011 0 Pengomen Terbaik

Kehadiran

Pertama Kali Kita Bersua 
Indahnya Engkau Berkata-Kata
Dengan Senyumanmu Yang Indah
Hingga Hatiku Terpesona
Inginku Menyatakan Cinta 
Untuk Hidup Bersama Selamanya
Tapi Sayang Ku Tak Berdaya
Untuk Meluah Segalanya
Kerna Ku Tahu Diriku
Tak Sepadan Denganmu
Bimbang Jika Kau Kecewa
Dengan Kehadiran Aku Di Hatimu
Laluku Mencari Haluan 
Untuk Menghindari Dirimu
Tak Sanggup Rasanya
Menahan Rasa Cinta
Senyuman Manis Di wajahmu
Ku Simpan Di Dalam Ingatan
Agar Dapat Membuat Diriku
Rasa Bahagia Bila Kesunyian
Moga Satu Hari Nanti
Kita Dapat Berjumpa Lagi
Ingin Ku Lihat Kau Bahagia
OH Kekasih…


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

11 November 2011 0 Pengomen Terbaik

Pulanglah Sayang

BETAPA KU MENCINTAIMU
BETAPA KU MERINDUIMU
MUNGKIN KAU PUN TAHU
ISI HATIKU…
KEKADANG KU TERLUPA
KEKADANG KU ALPA
HINGGA MEMBIARKANMU
TERLUKA…
KENANGAN YANG KITA BINA
TAKKAN KU BIARKAN PERGI
DARI MEMORI
WAJAHMU KAN KU SEMADIKAN
DI DALAM HATI DAN INGATAN
KERNA SUKAR KU MELUPAKAN 
DIRIMU OH SAYANG
KEMANA ARAH HENDAK KU PERGI 
BILA ENGKAU TIADA DI SISI
HATI INI TERASA MERINTIH
MERINDUIMU OH KASIH
PULANG… 
OH SAYANG KU DI SINI KESEPIAN
PULANG… 
OH SAYANG KU DI SINI TETAP
MENANTI DIRIMU….
JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

08 October 2011 0 Pengomen Terbaik

Cinta Pertama

ASSALAMMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA....
hari ini aq nak mencoretkan sesuatu...hehe
Memang betul lah bahwa cinta pertama sukar utk di lupa...
di mana aq sndiri mengalaminya hingga ke hari ini dan mgkn utk slamanya....
ntahla....aq pun x tau  mgapa  kadang kala aq rasa rindukan dia bila sepi mlanda saat aq sndiri
yang aku pelik,,,masa aku dan dia, tak pernah pun mgukir apa-apa kenangan indah 
mau pun kenangan manis utk tatapan di masa akn dtng....
Tp entah mgapa dia masih berada dalam ingatan, dari dulu hingga kini masih segar terbayang raut wajahnya serta senyuman yg pernah dia lemparkan kepadaku ketika dulu....
apa yg malangnya masa aq bercinta ngan dia dulu x la bertahun2 pun cuma seminggu jak....hahaha.....
Mmg lucu kalo ingat masa 2....nak jumpa pun malu2...takut la...nak bcakap pun kena tulis ayat dulu dlm kertas pastu nak hafal....mklumla supaya semua jln lancar....hehe....kirim-kirim surat, tulisan x cantik koyak pastu buat semula smpaila rasa puas hati...bila siap sembur minyak wangi atau pun bedak supaya harum la katakan....zaman skrg da xda lg sistem surat2 nie....moden la katakn.....Rindu saat itu.
pernah jg skali skala terserempak atau terjumpa dgn dia,,,tp x bertegur pun meski dgn hye apa kabar..?
hahaha......pelik...pelik....
sejujurnya mmg aq malu bila terserempak dgn dia....ntahla.....
lg pun dia nie mmg cntik...bagi pandangan aku la, ntah la kalo org lain...hehe
taraf kehidupan aq dgn dia jauh beza dari semua aspek, mgkn sbb ini la mgapa aq takut,segan, malu...apa lg ek...hm....apa2 la...
kalo nak digandingan aq dgn dia seperti mgandingkan pokok kelapa dgn lalang...haha...bole ka tue..??
tp aq terpikir best jgk pernah bcinta dgn dia walaupun x lama, x kenal lebih rapat, xda kenangan indah & apa2 la....kerana dan sebab..?? 
Dia wanita pertama yang hadir dalam hatiku
Dia menjadi lambang cinta pertamaku
 Aku mempunyai cinta pertama
Dapat mempelajari apa erti cinta atau pun rindu
 Fikir-fikir dulu apa lagi...hahaha...
hehe....okeh la xnak ceta panjang2 la...mcm nak buat novel plak...
tp apa pun jika ada kesempatan yg mgizinkan utk aq bjumpa atau terjumpa dgn dia ingin sekali aq mgatakn "TERIMA KASIH"...tu pun kalo terungkap..haha....
smpi sini saja la coretan isi hati ku tentang CINTA PERTAMAKU...hehe..
bye...bye.......................


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

04 October 2011 0 Pengomen Terbaik

Terpaksa




Jasad di sini hati di sana
kadang berseri kadang berduka
ingin mencari sinar cahaya
menerangi terus menikmati gembira...

siang malam mata meneliti
mengenal erti keinginan hati
jawapan yang benar pasti
sebuah realiti anggapanku ilusi...

aku ke sini aku ke sana
berdiri terbaring duduk entah kemana
kaki menghayun rentak tidak serupa
ku lihat diriku seperti boneka...


memaksa jasad untuk berjalan
meskipun terasa sakit seluruh badan
menghalakan tujuan tidak sehaluan
adakah ini akan berpanjangan...?

tangan menepuk dada sendiri
berjuta kali tidak akan berbunyi
diri bertanya kepada naluri
adakah keajaiban akan terjadi...?

melakarkan perjalanan sebuah cerita
pada asalnya tiada penutupnya
mungkin ajal sahaja penamatnya
kisah kehidupan yang terpaksa......


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

14 September 2011 0 Pengomen Terbaik

"Aku" "Dia"

       


       Cinta dan sahabat, dua hal yang sukar untuk di fahami. Kadang kala ia sangat bererti, dan dalam masa yang sama juga ia membuat luka yang sangat terpedih.
aku berada di tengah-tengah antara dia dan dia. Aku, dan dia, adalah rakan sekerja di dalam sesebuah hotel yang berada di kuala lumpur.
      
       Pada 29 july 2011 adalah tarikh dan hari pertamaku bekerja di hotel tersebut, dengan perasaan yang bercampur aduk hingga aku rasa tak menentu, hilang arah. Maklumlah hari pertama bekerja di tempat yang baru. Sesampai sahaja aku di hotel itu aku telah bertemu dengan Manager Front Office dan telah di bawa bersama, ke pejabat dan di situ aku telah diarahkan oleh Manager untuk perkenalkan diri pada pekerja yang lain.

      Selesai sahaja sesi suai kenal aku di arahkan untuk menjalankan kerja sebagai front office. Setelah jam menunjukkan pukul 3 iaitu masa shift kerja pagi sudah tamat dan akan di ganti pula oleh pekerja shift petang, di saat itulah aku telah bertemu dengan si "dia" yang merupakan seorang gadis yang comel, "umur awak berapa tahun ? " ini adalah soalan yang pertama dia ucapkan kepadaku, lalu aku menjawab dengan gaya yang cool. "22 tahun" tiba-tiba dia ketawa, aku bertanya..?  kenapa dengan 22 tahun tu.? pelik kah.? lalu dia menjawab dengan gurau senda, "hehe...boleh kahwin dengan saya" hatiku tersentak walaupun itu hanya gurauan tapi entah mengapa hatiku rasa gelisah,terdiam tak terkata-kata, kaku membisu.

      Semenjak saat itulah persahabatan kami semakin rapat dan semakin rapat, dalam diam-diam entah mengapa timbul perasaan rindu bila dia tiada di sisi, aku cuba melawan untuk tidak merinduinya kerana aku takut perasaan rinduku itu akan melahirkan perasaan cinta terhadapnya. Hari berganti hari, gelak ketawa bersama, bergurau senda tanpa di sedari aku telah jatuh hati yang semakin hari membara. Pernah sekali aku menyatakan perasaanku yang sebenar dengan  diselitkan gurauan walaupun hakikatnya itulah kenyatan, tapi dia hanya diam membisu selama beberapa saat dan lalu menjawab dengan bergurau senda.."hehe...lain kali,,kalau boleh,awak janganlah nyatakan perkataan itu nanti aku jatuh cinta dengan awak"" dia ketawa dengan riang, aku pun memaksa ketawa walaupun hati ku goyah. 

      Pernah sekali aku terfikir untuk berjuang taklukkan hatimu tapi aku tertewas laluku hakiskan niatku kerana dengan kehadiran kekasihmu di depan hotel untuk menjemput si dia pulang...aku hanya memandang dari arah yang jauh walaupun hatiku hancur berkecai. Jika aku meneruskan juga niatku untuk terus berusaha mendapatkan tempat di hatimu, itu tandanya aku adalah seorang yang penghancur kebahagian antara kamu. Lagi pun ku tahu, aku tidak mungkin setanding untuk berdiri di sisinya yang tak mempunyai wajah mahu pun harta untuk menjanjikan kau bahagia, "seperti mengandingkan lalang dengan pokok kelapa". 

      Di saat itulah aku memendamkan perasaanku walaupun sakit hati berpaut. Kadang kala aku tertanya-tanya adakah engkau tak mengerti atau pun sengaja tidak mengerti sebenarnya perassanku. ?

"" Sayangku sungguh pedihnya hati ini,bilaku mengenang dirimu...
membuat diri aku terguris pilu, bagai ditusuk sembilu pilu...
membuat ku cari-cari jalan manakah, ku pun tak pasti...
apa yang ku lukiskan dalam hatimu, semua telah engkau sisihkan ""


     Terlintas sesakali di hati untuk melangkah pergi jauh hidup kamu berdua, kerana merasa tak sanggup untuk menanggung beban cemburu yang semakin hari, semakin menyiksa hati. Lalu aku merawat segala kelukaan sendiri dengan melepaskan jari jemari untuk menari. "Dalam Diam Ada Rindu" adalah sebuah sajak yang ku utuskan kepadamu dalam  diam-diam, dengan harapan angkau akan membacanya di suatu hari nanti.
           


                                                              Dalam diam ada rindu...
                                                              Tersemai di hati,
                                                              Mengayam rasa kasih,
                                                              Biar jauh beribu batu,
                                                              Sesekali datang bertandang,
                                                              Bertemu dan bercanda,
                                                              Hatiku, gembira riang !

                                                              Dalam diam ada rindu….
                                                              Membisik di kalbu,
                                                              Tak dapat disembunyikan,
                                                              Atau berpura-pura,
                                                              Datangnya secara tiba-tiba,
                                                              Berteriak dan menggoda,
                                                              Kekasih, ingin aku mendekatimu !

                                                              Dalam diam ada rindu….
                                                              Riangnya mengalun, berlagu
                                                              Mengukir senyuman, kemesraan
                                                              Aku pun ingin menapak bersama,
                                                              Melupuskan kehampaan,
                                                              Melakarkan keriangan,
                                                              Mengecap kebahagian !

      

Andainya di suatu hari nanti engkau telah memahami  isi hati ku selama ini yang sentiasa ada untukmu, aku akan merasa sungguh bahagia meskipun hati mu tidak dapat ku takluki.


"Cinta ada dimana mana... Jika benar kita mencintai dia, lepaskanlah... 
Jika dia kembali, dialah pasangan kita. Jika tidak, doakan kebahagiaannya"

Dengan ayat di atas, aku cuba untuk sentiasa tenang dan redha. Ada benarnya, jika kita menyayangi seseorang itu, tidak semestinya dia menjadi milik kita. Apa yang termampu doakan kebahagiannya kerana itulah jalan yang terbaik.


Kau akan ku ukir di dalam hati bersama mimpi-mimpi,
Lambaian senyumanmu terbayang sehingga aku gelisah tidak menentu,
Walau bagaimanapun biar sepi menjadi kekasih hatiku, 
Agar jauh kesakitan hati memelukku.
Tapi mengapa bila saat sepi bertandang, 
Aku cuba untuk menghalang, 
Namun kecundang, ia kembali datang...
Kini aku keseorang, Kesepian,
Umpama merpati keasingan.

SALAM SAYANG...





JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

12 June 2011 0 Pengomen Terbaik

Sekadar Ilusi




Sekadar menyusun langkah

Menunggu awalan di akhirnya

Cuma sekadar berharap

Sebelah hatinya kembali

Bukan sekadar berkata

Berada entah di mana

Tapi sekadar meminta

Untuk kamu semua

Tidak sekadar di impi

Walau ia seakan mimpi

Biarlah sekadar ilusi

Biarlah ia tidak pasti

Esok kau akan mengerti

Pada seluruhnya mungkin..


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;