Assalamualaikum... 
Salam sejahtera...
Salam perkenalan...
Salam 1 malaysia...
Salam 1 dunia...
Dimulakan dengan 
Bismillahirrahmanirahim...
Alhamdulillah...

Di sini aman ingin cerita satu persatu mengenai diri aman 
tapi bukan semua, yang asas-asas ja. 
Lagi pun mana boleh cerita semua hal peribadi nie, 
mestilah ada secret-secret gitu.
VERY DANGEROUS !!! HiHi...

SIAPA NAMA ? dan ASAL MANA ?

 Nama Aman, aman damai...haha
Kawan-kawan panggil, Aman, Man, dan ada 1 nama 
Aman tak suka bila kawan panggil Aman iaitu "RAK". 
Bukan apa, pelik bukan ?Seperti Rak kasut dan 
    Rak buku plak...hehe...Marah !
Keluarga tersayang panggil Aman dengan nama "Adek" Coz 
Aman merupakan anak bongsu di antara 9 orang adik beradik.
Mengelarkan diri sendiri sebagai Aman Sixb 
( mcm Super Hero kan...kan...) HiHi
Maksud "Sixb" tu  ialah Six Brother or 6 Brother 
Coz dalam adik beradik Aman, 3 perempuan dan 6 lelaki...
So jadilah "Aman Sixb"..HiHi
Dilahirkan Pada 25 September 1989. 
Cuba kira sekarang nie Aman umur berapa. 
Tahu dah kan ?
Aman berasal dari Lahad Datu, Sabah 
dan Dilahirkan di hospital Lahad Datu ( LDu )

CIRI-CIRI ORANG YANG BAGAIMANA ?

Okay...Sikap Aman nie susah nak diungkapkan 
dalam kata lain rumit, bomoh pun boleh sakit mental...HiHi
Suka pada gelap berbanding terang
Setiap ada masalah mengatasi dengan berdiam diri 
tak suka nak kongsi masalah.
Tak baik, tak juga jahat.
Nakal tapi bukan samseng.
mengingati segala kenangan baik mahu pun buruk
untuk dijadikan cerita masa tua.
Selalu nak buat kawan2 ketawa tapi mesti kena maki, 
entahlah mungkin salah di sisi undang2.
Mesti nyanyi sambil main gitar bila terasa sedih atau pun sepi.
Suka masak memasak

PENDIDIKAN ?

Sekolah Rendah Pekan 3 Lahad Datu
Sekolah Menengah Kebangsaan Agaseh Lahad Datu
Habis SPM Aman sambung Diploma. 
Diploma Pengurusan Hotel dan Katering 
Di Politeknik Kota kinabalu. Buat masa sekarang 
Aman tak berminat lagi nak sambung belajar. 
Nak kerja terus. HiHi...

TAMMAT


Inilah serba sedikit tentang peribadi aman yang dapat dinyatakan 
dalam dunia nyata tanpa sebarang rekaan semata-mata.

"Seorang pujangga sepi...
Rela  memeluk sepi
Daripada di peluk sakit hati..."

Biar aku di anggap gila, yang penting aku rasa bahagia...
Biar aku di anggap kilik, yang penting rasa itu baik...
Biar aku di anggap  jahat, yang penting rasa ada manfaat...


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

Comments
0 Comments






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;