06 June 2012

Lagu Kehilangan Sahabat



Assalamualaikum...

Hari nie aku telah siapkan sebuah lagu baru hasil ciptaan sendiri...walaupun lagu dan lirik tidak sehebat hasil ciptaan M.nasir, Saari Amri atau komposer lagu yang lain di malaysia, namun aku tetap bangga...haha...

Penat juga buat benda nie, nak edit la, nak convert la, mcm2 la...huhu...Sori la suara tak sedap patutla hujan tak henti2 dari tadi tapi biarlah janji aku bahagia...da namanya bukan artis, kalo suara aku sedap da lama masuk Kilauan Emas...haha

Lagu ini aku cipta waktu aku kehilangan sahabat terbaik ku di mana telah bersama hampir 13 tahun tapi kini semua hanya tinggal kenangan, dia sudah tiada dalam dunia nyata. 

Semoga kerinduan ini akan tetap kuat dan bersemayam dihati untuk terus tidak melupakan segala cetusan memori yang telah di cipta bersama2.

Sebelum nie memang aku ada buat entri tentang arwah --->Baca Sini dan lagu nie pun memang berkaitan. Ok la lagu tue ada kat bawah. Minta maaf andai ada tersalah kata atau pun dari pelbagai silap dari sudut yang halus...Kbai..............

Inilah Lagu tue dan kat bawah tue pulak lirik lagu nie....lalala

Sebak hati ku bila mendapat tahu
Engkau telah pergi tinggalkan dunia
Seakan aku tak percaya
Kau pergi untuk selamanya

Bila terkenangkan kenangan bersama
Menitis air mata tidak ku sengaja
Seakan aku tak berdaya
Menepis sendu di jiwa

Sekian lama kita bersama
Harungi segala suka dan duka
Dan kini hanya tinggal sejarah
Hilang dari pandangan nyata

Bagaikan tusukan duri sembilu
Hirisan belati yang memilu
Bila dihempas sepi tanpamu
Ku rindukan tutur sapamu

Walaupun kini kita telah terpisah
Dirimu akan selalu ku kenang
Senyumanmu masih terbayang
Bermain indah difikiran

Tiada lagi kedengaran bicaramu
Kini dirimu telah jauh di mata
Ku utuskan serangkap doa
Semoga dirimu bahagia di sana
Wahai sahabat yang ku sayangi 2X



JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

Comments
4 Comments

4 Pengomen Terbaik:

W.o.a.y.I.e.s said... BALAS

insan bernama sahabat, tetap kekal dalam hati, walau zahirnya bukan lagi pada realiti~
kan..?


btw, salam kenal.

Aman™® said... BALAS

@W.o.a.y.I.e.s

betul..!! hilang di mata terpahat di hati...perginya meninggalkan kenangan menjadi ingatan dan ungkapan sentiasa...
salam kenal juga....hehe

Jija said... BALAS

bagusnya boleh buat lagu sendiri..

Aman™® said... BALAS

@Jija

hehe...nnt nak cipta lagu tentang jija ye....haha...tetibe

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda DI Sini







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;