Profil
Nama : Brook
gelaran : Dead Bones atau Humming Swordsman
Umur : 34
Jantina : Lelaki
Spesies : Manusia
Tarikh lahir : 3 April
Pekerjaan : Lanun (Kumpulan Lanun Topi Jerami, Tukang Muzik)
Ganjaran : 33,000,000 Beli


Buah Syaitan
Nama : Yomi Yomi No Mi
           Revive Revive Fruit (alih suara Inggeris)
Jenis : Paramecia



Brook adalah seorang Pemain Muzik di kapal Lanun Topi Jerami. Dia adalah tengkorak yang mereka temukan di kapal hantu. Dia pengguna buah iblis Yomi Yomi no Mi yang membuatnya boleh hidup abadi. Dia adalah Kru Topi Jerami yang ke sembilan dan orang ke lapan yang setuju bergabung dengan Kru Luffy. 

Dia juga pehlawan pedang sama seperti Zoro. Sebenarnya Brook berasal dari lanun Rumbar. Ketika mereka masih hidup,Brook menemukan paus kecil yang bernama Laboon.
Mereka meninggalkan Laboon kepada Crocus(anak buah Gol D.Roger). Kerana ingin meneruskan pelayaran mereka.

Setelah meninggalkan Laboon,Kapten mereka Yorki menderita sakit yang membuatnya tidak akan boleh berjumpa dengan Laboon.Yorki meminta Brook merakam Lagu Bink Sake untuk didengarkan kepada Laboon.Sebelum kru Lanun Rumbar mati, mereka merakam lagu dengan Tone Dial, untuk didengaran pada Laboon. Lagu itu berjudul "Bink's Sake". Brook juga adalah seorang yang mudah menangis dan peliknya dapat mengeluarkan airmata sedangkan sebenarnya dia tidak mempunyai mata. 

Brook memiliki tubuh tertinggi dari semua Kru Topi Jerami. Dimana beratnya hanya 10 kilogram dan tingginya mencapai 282 cm.


JANGAN SHY-SHY CAT UNTUK MENGOMEN (^_^)v

Comments
0 Comments






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;